ETKİNLİK: BULUNAN EŞYALARI SAHİPLERİNE ULAŞTIRALIM Bu etkinlikte öğrenciler, ortak bir tasarım etkinliği yaparlar. Bu etkinlikle öğrencilerin ürüne yönelik süreci sorgulayarak fark etmeleri, bu süreci yaşamlarındaki diğer sorunların çözümünde kullanmaları beklenir. Ürüne yönelik tasarım süreci; Sorun ve çözüm tartışılarak tanımlanır. Tasarımın genel özellikleri listelenir. Taslak tasarım önerisi(leri) geliştirilir. Tasarım önerisini gerçekleştirmeye yönelik araştırmalar yapılır. Son tasarım önerisi geliştirilerek projelendirilir. Yapım aşamaları planlanır. Yapılan plan doğrultusunda ürün/maket gerçekleştirilir. Ürün/maketin tasarım ihtiyacını ne kadar karşıladığı değerlendirilir ve test edilir. Değerlendirmeler dikkate alınarak tasarlanan ürün üzerinde değişiklikler önerilerek tamamlanır.
Öğrencilere aşağıdaki gibi sorular yöneltilerek derse başlanır,
Sorunu Araştırma, Tanımlama ve Çözümü Tartışma
“Herhangi bir eşyanızı kaybettiğiniz, bir yerde unuttuğunuz oldu mu? Neler
kaybettiniz unuttunuz? Unuttuğunuz kaybettiğiniz eşyaları bulmak için neler yaptınız?
Sınıfınızda başkasına ait eşya buldunuz mu? Bu eşyayı ne yaptınız? Bulduğunuz eşyayı
sahibine ulaştırdınız mı? Okulda bulunduğunuz süre içinde sahibine ulaştıramadığınız
eşyayı ne yaptınız? Bulunan eşyaları sahiplerine nasıl ulaştırabiliriz? Bunun için ne
yapılabilir?”
Aşağıdaki gibi yada Buna benzer kutulardan yola çıkılarak kendiniz bir kutu tasalayabilirsiniz. Resmin Büyük hali için resme tıklayınız... Siz tabi ilk anda böyle kutular yapamayacaksınız ama biraz uğraşı ile neden olmasın? Hem sizden bunu bekleyen de yok zaten. *** Kutu Çizimleri |
0 yorum:
Yorum Gönder