3 Şubat 2010 Çarşamba
Telekom Sektöründe İnovasyon
2009’un üçüncü çeyreğinde Türkiye’de teknoloji pazarında tek büyüyen kategorinin ‘telekomünikasyon’ olması (GFK Temax Araştırması), sektörün küresel ekonomi ve rekabet ortamında taşıdığı önemi açıkça ortaya koyuyor. Telekomünikasyon sektörünü cazip yapan etmenlerin başında inovasyon olgusuyla olan güçlü ilişkisi geliyor.
Genç, dinamik nüfusa ve yeterli bilgi birikimine sahip Türkiye’de ne yazık ki telekomünikasyon sektöründeki gerekli mevzuatların yürürlüğe girmesine rağmen serbestleşmenin yeterince derinlik kazanmaması ve sektördeki vergi yükünün çok ağır olması, AR-GE ve inovasyona dayalı yeterli yerli katkının yapılamamasına neden oluyor.
Telekomünikasyon araçlarının ortaya çıkardığı yenilikçi etkinin yayılması da etki çok hızlı yayılıyor. “Yaratıcı Sınıfın Doğuşu” kitabının yazarı Richard Florida’ya göre inovatif girişimler “yaratıcı bir sınıf” oluşmasına neden oldu. Bu yeni sınıfın oluşumuyla birlikte telekomünikasyon sektörü yönetim yapısında değişikliğe gidildi. Yönetim eskiden statik, lineer ve organizasyonel bir süreçken, artık dinamik ve daha işlevsel bir süreç haline geldi. İş yapış biçimleri, müşteri- üretici ilişkileri yeniden tanımlandı. Telekomünikasyon araçlarıyla birlikte tüketicinin süreçle etkileşimi arttı, hatta sürecin bir parçası haline geldi.
İşte tüm bu nedenlerden dolayı sektör yenilikçiliğe her zamankinden daha çok ihtiyaç duyar oldu.
Bu çalışma Telekomünikasyon sektöründe inovasyonun gelişimini Avrupa Birliği ve Türkiye’de yaşananları özetlemeyi amaçlamaktadır.
A) Avrupa’da Telekomünikasyon sektörü ve inovasyonun gelişimiKüresel mali krizin devam ettiği şu günlerde, devletlerde olduğu gibi ulusüstü yapılanmalar da krizi aşma konusunda telekomünikasyon sektörünün öneminin farkına varmış durumda. 2009 yılı içerisinde Avrupa Birliği’nde ortaya konulan Avrupa Ekonomik Kurtarma Planı, geniş bant altyapısı, Bilgi ve İletişim Teknolojileri hizmetleri ve sürdürülebilir telekomünikasyona ciddi önem atfediyor. Ayrıca Avrupa Birliği, Birlik çapında 2010 yılı sonunda yüzde 100 geniş bant yayılımı hedefiyle herkese internetin gelişimini gerçekleştirmeyi planlıyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder