Şirketin verdiği brieften sonra, ajans, kendi strateji ekibiyle bunu araştırmaya başlar. Yapılacak işle ilgili beyin fırtınası yapılır.Prodüksiyon aşamasının adımlarından birisi senaryo yazımıdır. Öncelikle verilen bütçeye göre filmin senaryosunun yazılması gerekir. Çünkü 20 saniyelik bir filmin maliyeti ile 40 saniyelik bir filmin maliyeti farklıdır. Tabi aynı bütçenin içerisinde yayın maliyetinin yanı sıra, yapım maliyetinin de olduğunu unutmamak lazım. Senaristin bütçe belirlenip, brief verildikten sonra, bir matematikçi gibi senaryoyu hazırlaması gerekiyor. Çok kısa sürede, mesajı çok net anlatan, karmaşa yaratmayan bir senaryo üretilmeli. Verilen mesajın, hem dikkat çekmesi, hem akılda kalması şart. Bununla birlikte, senaryo kurum kimliğine de ters düşmemeli ve hedef kitleyi de yakalamalı. Senarist bunun için sadece bir cıngıl düşünebilir. Ya da hiç sözsüz, enstrümantal müzikle bir film tasarlayabilir. Veya şirketin hedef kitlesine uygun, ünlü bir oyuncu üzerine senaryoyu kurabilir. Tabi burada, senaryonun oyuncuları ve mekânı da öngörme gerekliliği ortaya çıkıyor. Elbette ki tek bir senaryo yazılmıyor. Birkaç tane farklı senaryo yazılıyor ve reklâm veren bunlardan bir tanesini seçiyor.
"Bir televizyon reklamı nasıl yapılır?" Adlı yazıdan alınmıştır.
0 yorum:
Yorum Gönder