Etkinlik Başlarken:
Bu etkinlikte öğrenciler, grup/sınıf etkinliğinde elde ettikleri birikimleri kullanırlar. Bu
amaçla yaşamlarında merak ve hayal ettiklerini, değiştirmeyi, geliştirmeyi, kolaylaştırmayı
düşündüklerini ifade ederler. Bunların çözümüne yönelik fikirleri ortaya çıkaran bireysel
çalışma yaparlar. Ortaya çıkarılan fikirleri kurgularlar.
Fikirlerin ortaya çıkmasına neden olan sorunların farkına varırlar, olası çözüm
yollarını araştırırlar, sınarlar (“daha başka”, “bundan başka neler olabilir”, “böyle olsaydı ne
olurdu”, …vb. sorulara cevap ararlar.) ve belli bir çözüme ulaşırlar. Çözüme yönelik
düşüncelerini yazarak ve çizerek anlatırlar. Sorunu çözüme ulaştırmada yaşadıkları süreci
(karşılaştıkları güçlükler, başvuru kaynakları, bulgular, öneriler, araştırma sonuçları, süreç
içinde hissettiği duygularını vb.) ders için düzenledikleri günlüklerine kaydederler. Bireysel
çalışmalarda düşünceden çizime kadar olan süreçte tuttukları günlükleri her ders saatinde
sınıfla paylaşırlar. Öğrenciler sınıfta yalnızca düşüncelerini açıklarlar. Öğrencilerin
düşünceleri tartışılmaz. Bireysel ilerlemeleri ve çalışmaları desteklenir.
Sonuçlandırılan çalışmalar sınıfla paylaşılır, çalışmalar değerlendirilmek üzere teslim
edilir. Bu etkinlikte öğrencilerin yaratıcılıklarını engellememek amacıyla somut bir örneğe
yer verilmemiştir. Ancak etkinlik, odak noktasında yer alan kazanımların tümünü genel
olarak kapsamaktadır.
Hayallerim Çizgide Saklı (1) (Resmin Üstüne Tıklayarak Gercek Boyda İzleyebilirsiniz.) |
0 yorum:
Yorum Gönder