Balıkesir Mehmetcik İlköğretim Okulu "Teknoloji Ve Tasarım Dersi Tanıtım Sayfası" adlı sayfamızın Balıkesir Mehmetcik İlköğretim Okulu ile hiç bir şekilde resmi bağlantısı yoktur. Sadece Teknoloj ve Tasarım dersi konusunda bilgilendirme amaçlı Resmi Olmayan bir sayfadır.Sayfa Eyyüp YILDIRMIŞ tarafından oluşturulmuştur. tektas1959@mynet.com

31 Ocak 2010 Pazar

6. SINIF KONULARI VE İÇERİKLERİ

NASIL ÜRETELİM:
Öğrenciler gruplara ayrılır ve tasarımlar içerik, estetik, görsel, kullanışlılık, boyut, malzeme, özellikler açılarından değerlendirilir ve tartışılır, öncelik sırasına konur, yapım aşaması ve zamanlaması yapılır, bu gelişmeler formlara kaydedilir, isteyenlere 3 boyutlu çizim veya renklendirme, ölçülendirme yaptırılır. Öğretmen bu bölümde tasarım için kullanacağı araç ve gereçleri sınıfa getirerek bilgi verir. Karşılaştıkları sorunlarda öğretmenden yardım alır.
TASARIMIMI ÜRETİYORUM:
Öğrenci tasarımını ortam, araç gereç,mali,fiziki,açılardan yapabilecek durumdaysa yapması için teşvik edilir.Bu süreçte bile öğrenci sürekli tasarımını geliştirmesi ve değiştirmesi için teşvik edilir. İş güvenliği koşulları bilgisi verilir.Öğretmen rehberdir, araç,gereç bulmada ve araç kullanılmasının öğretilmesinde yol gösterir . tasarımı erken biten yada yapmayan öğrenciler ne yapacak sorusuna cevap olarak o öğrenciler yeni bir tasarıma başlayacak. Yine aynı yöntem izlenecek yani tasarım bireysel ve grup olarak değerlendirildikten sonra isterse yapabilecek. Tabii öğrencileri sıkı takip etmek gerek tasarımı hafife alıp kaynatmak isteyenler belirlenip uyarılıp teşvik edilmeli.

0 yorum: